Jenny (Forrest Gump): Jenny, Forrest’ı hiç sevmedi. Kendi içindeki çelişkilerle, özellikle de babasının onu tacizi fikriyle mücadele ediyordu belki. Forrest onu sevdiğini ne kadar söylerse söylesin o asla oralı olmadı. Filmin en çok seks yapan ama kahramana en az yaklaşan karakteriydi. Forrest ona olan aşkından dünyayı bambaşka bir yer haline getirirken o kendini aşka kapattı…
Furiosa (Mad Max: Fury Road): Mad Max filminin yeniden yapılmış halindeki sert kadın. Romantizme yakın bile filmin hiçbir alanında yakın bile değil. Kadınları özgürlüğüne kavuşturmak için mücadele ediyor ve aklından başka bir şey geçmiyor. Film boyunca rüya çocuk Mad Max yakınlarında ama onun umrunda değil.
Ellen Ripley (Alien serisi): Ellen Ripley, “Alien” serisinde yüz yıllarca süren hayatı boyunca çoğunluğu asker ve mahkum olmak üzere birçok erkeğin arasına düştü. Ancak hayatının hiçbir döneminde hiçbiriyle yakın ilişkiye girmedi. O hayatta kalmaya çalıştı hep.
Clarice Starling (The Silence of the Lambs): FBI ajanı Clarice Starling… Katil Buffalo Bill’i yakalamak için yola çıkıyor ama dünyanın en zeki ve teplikeli katiliyşle yüzleşiyor. Film boyunca romantizme yakın bir şey yok hayatında. Kafasındaki kuzuların sesini susturmaya çalışıyor. Erkeklere yakın olmak için vakti bile yok…
Sarah Connor (Terminator): Terminator kankası ve aynı zamanda da düşmanı. Nasıl olmuşsa bir oğlu olmuş gelecekten gelen birinden. Ama sonrasında Sarah, önce oğlunu, akabinde dünyayı korumlayı kendine temel düstur edinmiş. Başka hiçbir şey düşünmemiş. Aşk meşk ona çok uzak…
Jyn Erso (Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi): Jyn, Galaktik İmparatorluğa karşı isyancıların yanında savaşırken, belki de vakit yokluğundan romantizmden çok uzak. Onun odak noktası, İmparatorluğun Süper Silahı olan Ölüm Yıldızı’nın planlarını ele geçirmektir. Karşısına süper erkek gelse de göremeyebilir…
Lisbeth Salander (Ejderha Dövmeli Kız): Lisbeth, bir bilgisayar korsanı ve serinin ana karakterlerinden biri. Onun cinsel yönelimi karmaşıktır ve erkeklerle de ilişkileri vardır, ancak onun ana motivasyonu kişisel adalet arayışı. Hikayenin hiçbir anında romantik ilişkileri ana konu değil.